zondag 5 januari 2014

Snelle banaankoekjes

Wat een geweldig recept. De inspiratie vond ik hier.  Maar ik heb het wat aangepast. Ik heb ze al een aantal keer op verschillende manieren gemaakt maar nog nooit gedeeld. Deze koekjes zijn gemakkelijk en snel te maken, goedkoop, suikervrij, e-nummervrij, veganistisch, gezond en superlekker. Hier kan geen voorverpakte rotzooi aan tippen. En je kan het zelfs met je kinderen maken denk ik.

En wat is er leuker om na een lekker fietstochtje, na een warme douche in de zetel te zitten met een verse lekkernij? Alleen dat douche en bakken niet combineren.Vriendje ging wel op de koekjes letten. Toen ik uit de douche kwam vond ik dit. De verbrande randjes eraf doen en ze smaken super. Maar volgende keer houd ik ze weer zelf in de gaten.
 

Voor 6 grote koekjes
  • 30 gr kokosolie
  •  1 banaan (90gr)
  • 10gr geraspte kokos
  • 70gr suikervrije muesli (ik gebruikte die van Oke.Te koop bij oa plus)
  1. Verwarm de oven voor op 180C
  2. Smelt de kokosolie
  3. Doe de banaan in een kom. Plet de banaan met een vork.
  4. Roer er de andere ingrediënten door
  5. Neem een bakplaat,bekleed met bakpapier, en leg met een lepel 6 hoopjes deeg op de bakplaat.Druk plaat met de lepel
  6. Zet ongeveer 15minuten in de oven.
  7. Laat even afkoelen smullen maar. Of bewaar in een afgesloten doos voor max 2 dagen (maar dan zijn ze heus wel op)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...