zondag 12 januari 2014

havermoutpannenkoekjes met rood fruit

Zondagochtend heb ik al wel eens zin in een speciaal ontbijtje.Surfend op internet vond ik dit recept voor american oatmeal pancakes dat ik een beetje aangepast heb naar wat ik in huis had. En het was superlekker
Ik gebruik in dit recept apfelschorle. Een drankje dat ik in Duitsland in de aldi koop. Het bestaat uit 2 ingrediënten:  appelsap en bruiswater dus je kan het ook gemakkelijk zelf maken.

Sorry voor de wazige foto maar het was nog goed warm. En ik laat mijn eten niet graag koud worden ;-)


Voor 2 personen (ik had 6 pannenkoekjes
  • 75gr havermout
  • 1 ei
  • 50gr griekse yoghurt
  • 60ml apfelschorle (of 30ml bruiswater + 30ml appelsap)
  • olie 
  • 150gr rode vruchten (diepvries)
  1. Meng de havermout met de yoghurt en apfelschorle. Men er daarna het ei door.
  2. Zet het deeg 20 minuutjes aan de kant
  3. Doe het bevroren fruit in een klein pannetje en zet opeen heel laag vuurtje. Roer regelmatig. Laat zachtjes ontdooien en opwarmen. Laat ongeveer 2minuutjes koken.
  4. Verwarm olie in een pan. Schep een eetlepel deeg in de pan en duw plat. Laat een beetje ruimte en maak daarnaast opnieuw een pannenkoekje. Hoeveel pannenkoekjes je in de pan krijgt is natuurlijk afhankelijk van je pan. Bak de pannenkoekjes op een laag vuur.
  5. Als de onderkant stevig is kun je de pannenkoekjes omdraaien. Bak nu de andere kant tot die ook hard is. Haal uit depan en herhaal stap 4 en 5 tot al het deeg op is.
  6. Serveer de pannenkoekjes met de rode vruchten. Je kan er ook yoghurt bij eten en agavesiroop of ahornsiroop op tafel zetten voor de zoetebekjes.
Variatie: vervang het rood fruit door vb zelfgemaakte appelmoes of geef er een verse fruitsalade bij.

1 opmerking:

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...