dinsdag 28 januari 2014

geroosterde kikkererwten

Snacken doen we allemaal wel eens. Soms moet dat al eens. Maar het mag wel verantwoord zijn. Toen ik kikkererwten voor de humus weekte deed ik er ineens wat extra bij. Daardoor kon ik gisterenavond genieten van deze lekkere snack.

Njamnjam,... Njamnjam,...O,ik moet nog snel een foto maken,...Njamnjam,... Njamnjam,... Oeps,op.



Voor 1 portie
  • 50gr gekookte kikkererwten
  • 1lepeltje olijfolie
  • Paprikapoeder en kruiden naar smaak
  1. Verwarm de oven voor op 200C
  2. Doe de kikkererwten in een kom en meng met de olijfolie en het paprikapoeder
  3. Bekleed een bakplaat met bakpoeder en verdeel er de kikkererwten over.Zorg dat ze niet tegen elkaar liggen  
  4. Zet ongeveer 15minuten in de oven
  5. Doe in een kommetje en meng er naar smaak nog kruiden over.Vb curry, kruidenzout, chillivlokken, peper,...
  6. Laat wat afkoelen en geniet. 

2 opmerkingen:

  1. Dit kende ik nog niet, lijkt me lekker! Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. maak er niet teveel van want het is zo lekker dat het allemaal op gaat. Ook hier heb ik last van bodemdrang ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...