donderdag 30 januari 2014

Bruschetta boterhamspread

Gisteren had ik lekkere salsa gemaakt maar nu had ik wel nog een een half blik gepelde tomaten staan. Gelukkige was mijn niet ingevroren portie winterhumus net op en moest ik nog iets nieuws voor op mijn brood maken. Gisterenavond gemaakt, vandaag gemaakt en het was heel lekker. Wel een tip: het is vrij nat dus als je op je werkt luncht, smeer het dan niet 's morgens al op je brood maar neem het in een apart potje mee naar je werk. Als je de mogelijkheid hebt om je brood te roosteren is het nog lekkerder.

Klaar om mee naar het werk te gaan






Voor een 2 grote porties

  • een half blik gepelde tomaten (200gr)
  • 1 ui
  • 4 zwarte olijven
  • een lepel pijnboompitten
  • tijm
  1. Rooster de pijnboompitten in een droge pan
  2. Pelde ui en snij in 4 stukken
  3. Doe alles in de keukenmachine en hak tot er nog grove stukken inzitten.
  4. Kruid eventueel af met peper en zout.
 Opmerkingen:
  • Look is hier ook heel lekker in maar voor 's middags op mijn werk zag ik het niet zo zitten
  • De pijnboompitten kan je ook weglaten hoor.
  • Ik heb zo een zelfde potje nu in mijn diepvries staan. Handig voor opdagen dat ik minder tijd/ zin /of inspiratie heb. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...