vrijdag 31 januari 2014

rijstpannetje met knollen en vis

Het is weeral een tijdje geleden dat ik hier een visrecept geplaatst heb. Meestal experimenteer ik niet zoveel met vis. Of ik maak een gerecht dat ik al ken of ik neem echt een recept uit een kookboeken verander daar weinig aan. Vandaag was echter anders want vrijdag was nu niet alleen restjesdag maar ook lekker klassiek visdag.
Er was nog een stuk koolvis in de diepvries,er was nog een stuk knolselder en een voorraad wortelen, pepertjes,  sinaasappelen en dingen die ik standaard in huis heb. Het resultaat was de moeite waard en zag er zo uit:




Voor 2 personen
  • 1 groot stuk koolvis (ongeveer 180gr)
  • 1/4 knolselder
  • 2 wortelen
  • 1 rode ui
  • 1 teentje look
  • 2 pepertjes
  • 70gr zilvervliesrijst
  • een lepelkokosolie (of andere)
  • 1 sinaasappel
  • 1 lepel Koriander
  • 1 lepeltje gedroogd citroengras
  • currypoeder / kerrie naar smaak
  1. Kook de rijst zoals aangegeven op de verpakkingen
  2. Pel de knoflook en ui en snipper fijn
  3. Snij de pepertjes fijn
  4. Schil de wortel en knol selder en snij in blokjes
  5. Snij de vis in blokjes
  6. Verhit de olie in een grote pan en voeg de gesneden groentjes toe. Bak 3minuten opeen groot vuur
  7. Voeg de vis en een bodempje water toe. Voeg de kruiden toe.
  8. Dek de pan af en laat op een zacht vuurtje 10minuten staan
  9. Schil de sinaasappel en snij in stukjes
  10. Voeg samen met de ondertussen afgegoten rijst toe aan de pan
  11. Bak nog ongeveer 3 minuten
  12. Serveer eventueel met suikervrije sojasaus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...