woensdag 30 april 2014

koffieyoghurt ijsje

Ik heb de zon gezien dus het ijsseizoen is aangebroken en als je rotzooivrij wil eten moet je ze zelf maken vrees ik. Hoewel ik het juist leuk vind om te experimenteren. Zoals dit koffieyoghurt ijsje.  Heel makkelijk om te maken, maar het wachten tot het klaar is is wat moeilijker.

Voor 2 ijsjes van 90ml
  • 180gr yoghurt
  • 1 kopje sterke koffie (senseomaat)
  • een lepel cacao nibs
  • een lepel agavesiroop 
  1. Laat de koffie een beetje afkoelen
  2. Meng alle ingrediënten door elkaar
  3. Doe voorzichtig in de vormpjes
  4. Zet minsten 3 uur in de vriezer
  5. Njamnjamnjam

OPMERKINGEN
  • bij mij stonden ze bijna 24uur in de vriezer. (Als je ijs wil moet je plannen natuurlijk)
  • Heb je nog een restje koffie dat al te koud is? Waarom weggooien? Maak er een ijsje mee
  •  Liever geen agave? Vervang het door ander zoet of laat gewoon weg
  • ook de cacaonibs zijn optioneel

1 opmerking:

  1. Dit klinkt zo lekker dat ik as we speak in de keuken sta om deze te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...