maandag 14 april 2014

Berichten uit de kleerkast

Sinds juli ben ik langzaam begonnen om gezonder te eten. Eerst enkel suikervrij maar nadien ook meer en meer E-nummervrij, biologisch en puur.

GEWICHT
In het begin woog ik me nog regelmatig maar toen was de batterij van de weegschaal leeg en heb ik om milieuvriendelijke redenen geen nieuwe of oplaadbare gekocht. Zo belangrijk is die weegschaal toch niet. Ik heb ze niet nodig om te weten dat ik afgevallen ben. Ik merk het op andere manieren:
  • mensen die vragen of ik afgevallen ben
  • Anderstalige cursisten die vragen: " Gij dieet? Gij beetje dun" 
  • Vriendje zegt ook dat ik afgevallen ben maar dat vind ik geen objectieve bron
  • Ik zie het gewoon zelf in de spiegel
  • En ik merk het vooral aan mijn kleding
Ik heb namelijk een belachelijke grote kledingkast, zo groot dat ze in mijn zitkamer/eetkamer staat omdat ik geen andere muur had waartegen ze kon staan. Dat zegt misschien ook iets over mijn appartement natuurlijk.

De kleerkast ligt en hangt ook vol. Met mijn spullen. Ter mijn verdediging: Het laatste jaar heb ik maar 1 kleedje (jurk) en enkele leggings gekocht. That's it. De meeste kledingstukken in mijn kleerkast zijn van tijdens of voor mijn buitenlands verblijf (en ik ben toch al weer 4 jaar terug in België). Sterker nog, binnenkort wordt ik 30 en ik heb nog kledingstukken vanop de middelbare school (2 stuks).

Onder dwang van vriendje moest ik mijn kleerkast opruimen. Die wou al lang een plaats in de kleerkast. Toen vriendje hier kwam wonen kreeg die van mij 2 lades, in de slaapkamer. Maar hij vroeg toen al voor een stuk van de kleerkast. Ik lachte dat weg. Toen ik voorstelde dat hij bij mij kwam wonen had ik er niet aan gedacht dat ik misschien mijn kleerkast moest delen. Ik zei dat hij in de kast in zijn werkkamer ook wel wat kleding kon leggen. Tussendoor heeft hij nog eens iets laten vallen maar ik negeerde het.

Anyway: ik had nu vakantie en besloot eens goed de kleerkast op te ruimen.  Hierbij kwam ik verschillende vergeten kledingstuks tegen. Kleedjes die enkele jaren geleden pasten en dan te klein werden maar die ik niet wegdeed. Broeken waarmee ik hetzelfde probleem had.  Of dingen die ooit van de kapstok gegleden waren en waarvan ik vergaat dat ik ze had (erg,ik weet het). Dus heb ik de gordijnen dichtgedaan (mijn woonkamer is aan de straatkant) en alles uitgebreid staan passen.

Conclusie: Eigenlijk is alles ondertussen wat te groot. In broeken kan je wel een riem doen maar sommige hangen echt te los rond mijn billen, de meeste van mijn kleedjes en tunieken hebben een lint dat je achteraan moet knopen en dan kan je het wat strakker trekken maar als het aan mijn armen los hangt is het ook geen zicht. Ik heb een grote zak naar de kringloop gebracht en heb nog altijd lekker veel kleren maar ook meer plaats in mijn kast. En ik kan na de vakantie iets uit mijn kast trekken dat er al jaren ligt waarvan collega's gaan vragen of het nieuw is. Dus ik ben zeker een heel stuk slanker geworden sinds ik afgevallen ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...