vrijdag 28 februari 2014

Kip met blauwe kaas

Een gemakkelijke en lekkere vrijdagavondmaaltijd.  De geroosterde groentjeswaren deze keer 2 aardappels,2 rapen en 1 koolrabi. En voor erbij maakte ik deze heerlijke kip met blauwe kaas die ik nog over had van de pasta met venkel en forel.

In België hanteert men al jaren de actieve voedingsdriehoek (van daar ook het idee van de voedselzandloper, daar is de bovenste helft de omgekeerde driehoek) als leidraad voor gezondheid en op een groot aantal vlakken ben ik het er mee eens. Zo is beweging de basis, gevolgd door voldoende water drinken. En andere richtlijn die ik er graag van opvolg is het maximum van 100gr vlees per dag. Om verschillende reden houd ik mij daar vrij strikt aan. Minder vlees eten is duurzaam, het is goedkoper en het is ook gezonder. Dus ook hier gebruik ik in dit recept 1 grote kipfilet (geen dubbele) voor 2 personen. Vind je dat de weinig moet je mer nemen maar als je voor voldoende groenten zorgt heb je echt niet meer vlees nodig.

Voor 2 porties
  • 1 kipfilet
  • 30gr blauwe kaas
  1. Verwarm de oven voor op 200C
  2. Snij de kip in blokjes en verdeel over 2 stukken bakpapier
  3. Verdeel de kaas over de kip
  4. Plooi het bakpapier dicht en leg op een rooster in de oven
  5. Laat ongeveer 25 minuten bakken.Controleer voor het eten of het vlees niet meer roze is)
  6. Seveer met geroosterde groentjes of een salade
 OPMERKING
  • Deze bereidingswijze noemtmen: en papillot
  • Ik had in de oven een bakplaat met groentjes om te roosteren en daarboven een rooster met de kip op. Op het einde heb ik groentjes dan 5minuten bovenaan in de oven gezet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...