donderdag 19 december 2013

Kerstkoekjes in een pot


Op zich heb ik het niet voor kerstcadeaus. Tot onvrede van mijn familie heb ik besloten dat vriendje en ik dit jaar niet meedoen met naampjes trekken en cadeaus kopen. Uiteindelijk wordt je gewoon gepusht om dingen te kopen die de ontvanger misschien niet eens leuk vind. Of je werkt met lijstjes waarbij ik voor 50 euro iets koop van jouw lijstje en jij dat omgekeerd voor mij doet. Vrij zinloos allemaal.Vooral omdat ik perfect gelukkig ben met wat ik heb en geen idee heb wat ik zou willen krijgen.

Voor een kerstfeestje met mijn collega'sheb ik een klein cadeautje nodig dat verloot zou worden en hier wou ik wel aan meedoen. Op internet vond ik allerhande ideetjes voor koekjes en brownies in een pot. (ik gebruikte deze als idee). En dit leek me ook een ideale manier om wat bakproducten die ik zelf niet meer gebruik uit de delen. Want weggooien is zonde.
Eigenlijk waren alle recepten voor koekjes in een pot die ik vond met M&M's maar volgens mij smelten die als ze warm worden en ik vind het nogal kinderlijk dan. Daarom ging ik voor een meer Kerstidee en zo kwam ik op veenbessen. En ik heb vroeger al wel eens chocolate chip cookies met witte chocola en veenbessen gemaakt dus dat leek me een goede combinatie voor in december 

Zeker geen goed suikervrij recept maar misschien een idee om je kast op te ruimen en iemand anders blij te maken.

De pot kocht ik bij de action in België voor ??? Niet veel in ieder geval.

Zorg wel dat je elke laag heel mooi verdeelt, gelukkig had ik daarvoor vriendje in huis.Pas ook op met het transporteren van de pot.

Nu ben ik benieuwd wie van mijn collega's morgen mijn geweldig cadeau wint en wat ze er van vinden.




Voor 1 mooie pot 
  • 140gr bloem
  • 1 zakje bakpoeder
  • een snufje zout
  • 80gr bruine suiker
  • 80gr kristalsuiker
  • 75gr havermout
  • 100gr veenbessen (gedroogde)
  • 80gr witte chocola
  1. Zorg dat de pot goed proper een droog is
  2. Doe de bloem met het zout en bakpoeder in de pot en verdeel mooi.(je kan aanstampen met een smal glas) 
  3. Verdeel er voorzichtig de bruine suiker over
  4. Doe hierover voorzichtig de kristalsuiker
  5. Daarop verdeel je de havermout
  6. Doe hierop de veenbessen
  7. Snij de chocolade in schilfers en doe deze over de veenbessen.
  8. Maak een kaartje en schrijf er deze tekst op en hang met een mooi lint aan de pot
Verwarm de oven voor op 180C
Doe alle ingrediënten in een kom.
Voeg 90 g gesmolten roomboter en 1 ei toe
Meng alles door elkaar met je handen.
Maak er kleine balletjes van, leg ze op een bakplaat
met bakpapier en druk de balletjes plat
Ongeveer 13 minuten bakken de oven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...