dinsdag 24 december 2013

Gevulde paprika's

Normaal koop ik geen paprika's in de winter,want die zijn ingevoerd uit Spanje of verder. Ik heb er in de zomer wel ingevroren zodat ik ze wel kan eten. Maar we zitten hier in Zuid-Holland  te logeren bij vrienden die zelf op reis zijn en ze haddn nog gezegd dat we de groenten en het fruit mochten/moesten opmaken. Daartussen lagen nog 3 paprika's. Slecht laten worden doen we niet dus maakte ik er lekkere gevulde kerstpaprika's mee.



Voor 2 personen
  • 2 paprika's  (rood en groen)
  • 100gr rijst
  • 250gr gehakt
  • 1 ui
  • 1 teentje look
  • peper
  • 1 lepel mosterd
  • olijfolie
  • een beetje geraspte kaas
  1. Verwarm de oven voor op 200C
  2. kook de rijst
  3. Pelen snipper ondertussen de look en de ui.
  4. Fruit de ui en knoflook in wat olijfolie.
  5. voeg het gehakt bij de ui en bak rul.
  6. Meng de gekookte rijst met het gehakt mengsel, de mosterd en wat peper
  7. Halveer de paprika's.verwijder de zaadlijsten en vul met het gehakt mengsel
  8. Doe in een ovenschaal en zet 10minuten in de oven
  9. Bestrooi elke paprika met wat geraspte kaas en zet nog 10 minuten in de oven
  10. Klaar
De mosterd en de kaas zijn heel optioneel.
Je kan ook de het hoedje van de paprika's snijden en zoeen hele paprika opvullen maar ik vind dat minder leuk omdat je danmaar 1 kleur paprika hebt.
Als je graag zachte paprika's hebt kan je ze ongevuld even in de oven zette.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...