maandag 2 december 2013

Fried chicken

Zo af en toe hebben we wel eens zin om te zondigen. Op zondagavond bijvoorbeeld. Dus probeer ik beperkt te zondige. Deze fried chicken smaakt wel alsof het niet zo goed is maar dat valt reuze mee. Ik gebruik hier gewone tarwebloem omdat ik du nu eenmaal nog in huis had. Tarwebloem is geen voedzame bloem maar je gebruikt in dit recept maar heel weinig dus is er niet echt een probleem.

Ik serveerde er gebakken wortelen bij maar een salade of andere groenten zijn zeker mogelijk. Serveer met ovenfrietjes of gepofte aardappelen. Ik had bij het opruimen van mijn oven nog potato wedges gevonden die ik er bij deed zodat die ook op geraakte. Maar daar zitten allerhande aroma's en e-nummers in dus volgende keer maak ik ze zelf.


Voor 2 personen
  • 2 kipfilets
  • 2 lepels olijfolie
  • 2 lepels bloem
  • 1 lepel paprikapoeder
  1.  Meng de bloem en het paprikapoeder
  2. Rol de kipfilets door het bloemmengsel
  3. Verwarm de olie in een pan op een hoog vuur
  4. Leg de kipfilets in de pan en bak ongeveer 2 minuten op een hoog vuur aan beide kanten  (tot het bruin is)
  5. Zet het vuur klein en laat nog zeker 20minuten garen. Draai tussendoor eens om.



Gebakken wortelen voor 2 personen
  • 1 ui
  • 2 wortelen 
  • olijfolie 
  • peper
  1. Pel de ui en snij in halve ringen
  2. schil de wortelen en snij in schijfjes
  3. Verhit de olie in een pan en voeg de groenten toe
  4. Kruid met wat peper en bak voor ongeveer 8 minuten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...