donderdag 12 december 2013

forelsalade

Een makkelijke lunchsalade. Ik was plan om witloof te gebruiken maar dat was blijkbaar uitverkocht. Dus heb ik een pot asperges uit mijn nood voorraad genomen. Zeker niet zo goed als verse asperges maar die zijn er nu niet. En in een salade zijn diepvriesgroente geen succes dus ik heb ik altijd wel een stuk of 3 noodgroeten in huis. blijft toch een paar jaren goed. En in deze zat geen suiker of rotzooi.En uiteindelijk kan je die ook door van alles vervangen.

Ideaal als makkelijke lunch.

buiten E330 in de asperges zitten er ook geen e-nummers in en E330is dan nog groen.

Voor 2 porties
  • gedroogde 50gr linzen
  • 125gr gerookte forel
  • 1 appel
  • 1 ui
  • 2 wortels
  • 115gr witte asperges (uit pot)
  • lijnzaadolie
  • citroensap
  1. Zet de linzen op het vuur met voldoende water.
  2. Breng aan de kook en laat 10minuten koken. Giet af en laat afkoelen.
  3. Snij ondertussen de groenten in kleine stukjes
  4. Snij de appel in stukjes en besprenkel met citroensap
  5. snij de forel in stukjes
  6. Doe alles samen en roer onder elkaar. Doe er een beetje lijnzaadolie bij.Klaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...