donderdag 4 september 2014

Nectarine uit de oven

De eerste dag van vegan voor 6 liep goed. en ik heb ineens ook een lekker vegandessertje gemaakt met een verloren nectarine. Als ik brood bak probeer ik ineens de oven optimaal te benutten. Soms door cakejes te bakken, groenten te roosteren, aardappels te poffen,... of warm fruitmaken natuurlijk.



Voor 2 porties
  • 1 nectarine
  • 10 hazelnoten
  • 2 theelepels agavesiroop (optioneel)
  1. Snij de nectarine in blokjes en leg op een stuk aluminiumfolie
  2. Hak de hazelnoten en verdeel over de nectarine
  3. Verdeel er dan de agave over
  4. Vouw de folie goed dicht en leg 10minuten in de oven
  5. Serveer warm 
OPMERKINGEN
  • Vriendje vindt nectarines te zuur, daarom dat ik er agave bij deed maar voor mij had het niet gemogen
  • Aluminiumfolie is niet echt duurzaam. Scheur niet meer af dan je nodig hebt.
  • Als het niet vegan moet zijn kan je ook honing gebruiken. 
  • Hazelnoten kunnen vervangen worden door andere noten of weggelaten worden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...