maandag 15 september 2014

Granola uit de pan

Ik had al eens een recept voor granola geplaatst dat heel lekker en populair is. Maar op Ma vie en vert had ik een tijdje gleden gelezen dat je ook granola in de pan kan maken. Dit vond ik een zeer leuk idee omdat een pan op mijn gasfornuis beter is dan de oven. De oven verbruikt namelijk vrij veel elektriciteit. En dus heb ik eens een eigen recept uitgeprobeerd in de pan.


Voor een bomvolle pot
  • 50gr kokosolie
  • 25gr ahornsiroop
  • 100gr havermout
  • 50gr speltvlokken
  • 30gr gerst
  • 50gr zaden (zonnebloempitten, sesamzaad, lijnzaad,pompoenpitten)
  • 100gr noten (amandel, hazelnoot, walnoot, cashew)
  • 100gr rozijnen
  • 2 lepels hennepzaadjes (optioneel)
  • 4lepels geraspte kokos
  1. Hak de noten
  2. Meng de noten met de havermout, speltvlokken, gerst en de zadenmengeling
  3. Doe de kokosolie met de siroop in een grote (wok)pan en zet op een zacht vuurtje tot de kokosolie gesmolten is.
  4. Roer er het droge mengsel door
  5. Laat ongeveer 10 minuten op een zacht vuurtje staan en roer regelmatig. Zorg dat erniets aanbrand
  6. Zet het vuur uit en roer de rozijnenm hennepzaad en geraste kokos door de granola
  7. Laat helemaal afkoelen en verpak in een luchtdichte doos.
 OPMERKINGEN
  • Je kan de speltvlokken ook vervangen door extra havermout
  • Gebruik noten, zaden, pitten, gedroogd fruit,... naar keuze
  •  experimenteer er op los

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...