woensdag 4 september 2013

mueslireep

Met het nieuwe schooljaar dat goed vertrokken is en ik al bijna 2 weken terug aan het werken ben (nog 7 weken tot de allerheiligenvakantie*)  heb ik nood aan een goed en gezond tussendoortje. Deze repen zijn een ideale snack. Ik heb ze na het afkoelen in stukjes gesneden en in 1doosje ingevroren. Elke avond haal ik een reep er ui,doe het in een klein doosje (ik had niet genoeg doosjes om ze individueel in te vriezen en folie is verspilling) zet het in de koelkast en neem het 's morgens mee naar school. Boordevol energie en nog lekker ook
Voor ongeveer 9 repen
  • 130gr havermout
  • 50gr gemengde noten
  • 10gr geraspte kokos
  • 50gr dadels (ontpit)
  • 50gr honing
  • 30gr kokosolie
  • 50gr wortel (geschild)
  • 4 lepels water
  • 1 ei
  1. Verwarm de oven voor op 160C
  2. Doe alles in de keukenmachine (als deze groot genoeg is, anders in 2 delen)
  3. Hak fijn en zorg dat het goed gemengd is
  4. Doe in een cakevorm.Bij mij een rechthoekige waar een laagje van ongeveer 1cm in zat
  5. Zet 30minuten in de oven. 
  6.  Laat afkoelen
  7. Snij in stukjes en vries eventueel in of eet zo op (sorry, ik heb niet getest hoelang ze zo houdbaar zijn)
* Ik tel misschien af naar de volgende vakantie maar ik houd van mijn job. Na bijna 2 maanden vakantie is het gewoon zwaar om terug in de drukte te komen en 6uur rechtstaan op een dag ben ik ook niet meer gewoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...