donderdag 3 september 2015

Aardappels poffen zonder afval

Meneer rotzooivrij houdt nogal van barbecueën en hoewel ik heel veel van koken houdt vind ik het wel eens fijn als ik niets hoef te doen, dus barbecueën we af en toe op ons nieuw terras. Alleen steekt hij de barbecue aan en bakt terwijl ik al de rest doe: salades maken, vlees marineren, satés maken, kruidenboter maken, ... Elke keer weer trap ik erin.

Gelukkig zijn gepofte aardappels weinig werk.Enige probleem daarmee is natuurlijk de aluminiumfolie. Heel handig maar niet duurzaam. Tijd voor een experiment. Dat zo goed werkte dat ik het deze zomer meerdere keren geprobeerd heb.Steeds met uitstekend resultaat.

Eigenlijk is het heel simpel:
  1. Je neemt goede aardappels om te poffen. 
  2. Je wast ze een beetje
  3. Je legt ze op de rooster van de barbecue
  4. Je laat ze minstens een half uur op de barbecue maar draait ze wel al eens om (tijd is nogal afhankelijk van de hitte van de bbq en de aardappel)
  5. Als je de schil redelijk mooi kan verwijderen zijn ze klaar
  6. Eet zoals een andere gepofte aardappel
  7. Doe de schil op de compost hoop en je hebt geen afval

4 opmerkingen:

  1. super! allez als dat zo goed gaat, waar halen we het idee dan dat aluminiumfolie nodig is

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Papa legde die altijd tussen de kolen en dan snap ik het zilverpapier wel maar op de rooster lukt dit echt goed.Nu nog eens in een oven uitproberen ;-)

      Verwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...