zaterdag 12 oktober 2013

Ontbijtsoep

Meestal eet ik 's morgens overnight oats of suikervrije muesli. Maar als ik wat meer tijd heb om een ontbijtje te maken eet ik al eens graag iets anders. Deze fruitige ontbijtsoep bijvoorbeeld. Voordeel is dat je ze zowel warm als koud kunt eten. Dus ik maak ze op een dag dat ik tijd heb om er warm van te genieten en heb ik ook voor de volgende dag een snel en voedzaam ontbijt klaarstaan.

De morgenstond......


Voor 2 a 3 porties
  • 1 appel (jonagold)
  • 1 peer (conference)
  • 1 kaneelstokje
  • 25gr rozijnen
  • 50gr havermout
  1. Was het fruit en snij in blokjes (indien gewenst kan je het schillen maar ik doe dat nooit)
  2. Doe een halve liter water in een pot en voeg appel,peer,rozijnen en kaneelstokje toe
  3. zet op een normaal vuur en breng aan de kook
  4. Voeg de havermout toe
  5.  Laat nog ongeveer 10 minuten zachtjes koken
  6. Serveer warm of laat afkoelen
Variaties
  • Voeg yoghurt toe bij het serveren
  • voeg gehakte walnoten of andere noten toe
  • Je kan ook1 soort fruit gebruiken
  • Je kan de havermout vervangen  door 100gr oud brood (wel direct toevoegen)
  • Voor een kruidigere smaak kan je kruidnagel of gember toevoegen
  • Je kan de havermout ook weglaten en het met muesli eten
  • Je kan het wat zoeter maken met bijvoorbeeld honing
  • ......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...