donderdag 3 oktober 2013

Appel uit de oven

Ik herinner me nog vaag dat ik als kind voor de eerste keer zelf appel uit de oven maakte. Het recept kwam uit een kinderboekje en het was met veel honing en boter. Nog altijd experimenteer ik graag met deze klassieker en zo eet mijn vriendje ook eens fruit buiten bananen of aardbeienijs ;-)
En nu het al weer wat kouder wordt 's avonds kan het smaken





Per portie
  • 1 appel
  • een klein handje noten (naar keuze of gewoon gemengd, ik gebruik altijd die van Trader joe's van de aldi)
  • 2 lepeltjes ahornsiroop
  1. Verwarm de oven voor op 150C
  2. Was de appel en haal het klokhuis eruit met een appelboor
  3. Hak de noten fijn met een mes
  4. Zet de appel in een ovenschaal.
  5. Vul de holte op met de noten
  6. Giet de ahornsiroop over de appel
  7. Zet 15 a 20 minuten in de voorverwarmde oven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...