vrijdag 16 augustus 2013

Zomerse Visschotel

Ik probeer iedere week een keer vis te eten en ik heb meestal een zak koolvis (met MSC-keurmerk) in de diepvries liggen.Daar kan je van alles mee maken. Een blik in de groentelade leverde me dit lekker zomerse gerecht op, met lekker gele courgette die uit de tuin van mijn ouders komt.
 



Voor 2 personen

  • 200gr aardappelen (wij zijn geen aardappeleters dus als je graag veel aardappelen hebt neem je maar meer)
  • 250gr koolvisfilet (half ontdooid. Ik leg die 's morgens in de koelkast en meestal is die dan 's avonds nog niet helemaal ontdooid maar laat ik dat zo)
  • 1 tomaat
  • een halve ui
  • 2 teentjes knoflook
  • een halve (gele) courgette (van normale grootte)
  • een halve rode paprika
  • 1 lepel olijfolie
  • Provençaalse kruiden
  • peper
  • 2 groene pepertjes uit een pot (Zoals je bij Grieks eten wel ziet of bij een kebap krijgt)
  1. Verwarm de oven voor op 200C
  2. Schil de aardappelen,was en snij in stukken en kook op de normale manier
  3. Snij alle groenten in blokjes en doe in een ovenschotel. Bestrooi met peper en Provençaalse kruiden en giet er de olijfolie over. Roer goed.
  4. Bestrooi beide kanten van de koolvis met peper en leg boven op de groenten.
  5. Zet ongeveer 20 minuten in het midden van de oven en draai halverwege de vis om.
  6. Serveer met de gekookte aardappelen. (als de aardappelen sneller klaar zijn dan de vis kan je ze gewoon nog even bij in de ovenschotel leggen).
  7. Klaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...