zondag 18 augustus 2013

pita met kip en knoflooksaus

Weer input gevraagd aan vriendje bij het maken van het weekmenu. Waarom doe ik dat toch altijd? Hij wou pita eten en ik had nog pitabroodjes liggen van voor ik gezond ging eten. Als hij pita maakt is dat vlees uit de supermarkt met looksaus. Ik heb geprobeerd een iets betere variant te maken. Volgende keer maak ikookde broodjes zelf. Want het was heel lekker

Voor 2 personen

Gemarineerde kip
  • 250gr kipfilet
  • een halve paprika (rode)
  • een halve ui
  • 1 teentje knoflook
  • 2 lepels olijfolie
  • 1 lepel harissa
  • peper, zout
  1. Snij de kip in reepjes en doe in een afsluitbaar bakje
  2. Pel de ui en knoflook. Snij de knoflook fijn en de ui iets grover
  3. was de paprika en snij in blokjes
  4. Doe alle ingrediënten bij de kip.Meng goed. Zet het deksel op het doosje en et een paar uur in de koelkast (ik had het vlees met marinade de avond ervoor zelfs al gemaakt).
  5. Bak in een beetje olijfolie goed gaar
Knoflooksaus
  • 6 teentjes look
  • 1 ei
  • 50gr olijfolie
  • 20gr citroensap
  •  1 lepeltje scherpe mosterd
  • peper en zout
  • eventueel peterselie of bieslook
  1. Pel de knoflook en snij in 2
  2. Doe alles in de keukenmachine of blender
  3. Laat een 3tal minuutjes draaien
  4. Doe in een potje en zet een paar uur in de koelkast. (de saus is waarschijnlijk heel lopend maar ze wordt smeuïger van in de koelkast te staan)
Afwerking
  • 4 pitabroodjes
  • 1 tomaat
  • 1/4de krop (ijsberg)sla
  • eventueel pepertjes
  1. Was de tomaat en sla en snij in reepjes
  2. Rooster de pitabroodjes in een broodrooster. Snij half open
  3. Vul met knoflooksaus,sla,tomaten gebakken kip.
  4. Smakelijk!

Een foto nemen van een vettig pitabroodje was niet zosimpel

1 opmerking:

  1. Getuigenis van een serieuze lening die is verstrekt, heel erg bedankt LAPO MICRO FINANCE voor uw lening van 45.000 euro die u mij hebt verstrekt. Ik zal over uw diensten praten met mensen om me heen die een lening of financiële hulp nodig hebben, omdat ik blij ben met de lening die u mij heeft verstrekt. Als u een lening nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met een echte juridische geldschieter, neem nu contact met hem op en ontvang uw bruikleen via: E-mail: lapofunding960@gmail.com .. Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...