vrijdag 5 juli 2013

couscoussalade met ansjovis

Vandaag een lekkere gezonde lunch gemaakt.  Omdat mijn vriend vanmiddag op weekend vertrekt met zijn vrienden heb ik maar ineens 3 porties gemaakt zodat ik voor morgen ook al een lunch heb. Ansjovis is natuurlijk vette vis maar eigenlijk zou je 1 keer per week vette vis moeten eten. Plus ik wou eerst de dubbele  portie gebruiken maar door de sterke smaak heb ik dat maar niet gedaan.

Ingrediënten voor 3 porties
  • 100gr ongekookte couscous
  • 100gr ansjovis op olie (bij mij 1 blikje uit de lidl)
  • een halve paprika (hij was heel groot daarom maar een halve. Andere kleur kan natuurlijk ook maar deze past het mooiste)
  • 1 tomaat
  • een halve rode ui
  • een groot stuk komkommer
  • 15 groene olijven (zwart kan ook maar de zijn rijper en bevatten meer vet)
  • kruiden naar keuze (ras-el-hanout, peper, harissakruiden(oxfam), komijn,koriander,...)
Bereiding
  1. Doe de couscous in een kom met wat kruiden. (ik gebruikte ras-el-hanout)
  2. giet er kokend water op (check verpakking voor de hoeveelheid water)
  3. roer en laat 5minuten  rusten
  4. snij ondertussen de groenten en olijven in kleine stukjes
  5. breek of snij de ansjovisjes in stukjes 
  6. als de couscous wat afgekoeld is gooi je er alles bij.
  7. goed mengen. Eventueel kan je nog wat olie van bij de ansjovis erbij gieten.
  8. Werk eventueel af met harissakruiden of koriander
Ik heb er geen foto van genomen omdat het er al elke andere couscoussalade uitziet. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...