maandag 8 juli 2013

als mijn planning wordt verstoord...

Omdat ik gezond wil eten probeer ik zoveel mogelijk een weekplanning te maken. Waar ik dan niet zo goed tegen kan is als mensen mijn planning verstoren, zeker last-minute. Vandaag zou er rond 19u een bevriend koppel komen eten. Dat hadden we weken geleden zo afgesproken. Ik dus vandaag, met de fiets, boodschapjes gaan doen voor vanavond en de komen dagen. Om 17u telefoon. Of we het etentje niet op een andere keer konden want het was nu wel warm om 3 kwartier in de auto te zitten (oke,die afstand, dat is mijn schuld,ik heb een appartement gekocht dat wat ver ligt van mijn vrienden enzo). En het is ook wel warm.
Dus ik antwoord begripvol dat ik het wel begrijp, zeker omdat er sneeuw was voorspelt. Op zo'n moment komt de sarcastische ikke boven. Dus etentje verschoven en ik direct geen zin meer om te koken. Op zon moment komt dan de drang in mij boven om naar de frituur te gaan.Van zodra mijn eetplanning verstoort is, ben ik ontregeld. Als ze nu nog gisteren afgebeld hadden,dan had ik een alternatief voorzien. Gelukkig was vriendje wat positiever en heb ik snel hummus in elkaar geflanst voor bij het zelfgebakken brood.

Morgen ga ik normaal met mijn zus op bezoek bij onze oma. Toen ik vrijdag naar de zus belde om te vragen wanneer ze kon was haar antwoord dinsdag, tenzij er nog iets tussen komt. Ze ging me nog iets laten weten. Ben ik de enige die gewoon een afspraak in haar agenda noteert en zich daar ook aan houd? Of overdrijf ik?
Wat doen jullie als de planning in de war loopt? Hoe zorg je dat je gezond blijft eten dan. Tips welkom.

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken je neiging om dan maar een frietje te eten heel erg! Of pizza, als het maar snel klaar is en veel koolhydraten bevat, heel gek ;) Je bent er in elk geval echt goed mee omgegaan toen die vrienden afbelden!

    Zelf probeer ik een fietstochtje naar de friettent te voorkomen door gezonde maaltjes (en restjes daarvan) in te vriezen, zodat ik binnen een paar minuten een opgewarmde gezonde maaltijd voor mijn neus kan hebben. En altijd wat gemakkelijke groente in de koelkast of diepvries hebben, zoals courgette, wortel en ui, zodat ik in geval van onverwachte situaties snel wat kan snijden en met een paar eieren een groenteomelet kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps, daar ging wat mis, sorry :)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...