vrijdag 1 december 2017

Italiaans geïnspireerde schorseneren

Schorseneren, een wat vergeten groenten en ergens begrijp ik dat wel. De bijnaam keukenmeidenverdriet heeft daar volgens mij alles mee te maken. Een lekkere groenten maar zo'n gedoe om het klaar te maken. Maar het zat in mijn groentepakket dus maakte ik er iets lekkers mee.

Omdat ik nog wat slappe veldsla had liggen dacht ik eerst aan pasta met pesto maar met een grote pot gedroogde champignons dacht ik toch aan lekker gebakken groentjes met pasta.


Voor 2 porties
  • 60gr volkorenpasta
  • 3 lange schorseneren
  • 1 ui
  • 1 teentje knoflook
  • een goede hand veldsla (of andere bladgroente)
  • 20gr gedroogd eekhoorntjesbrood 
  • 10 zwarte olijven
  • 2 stukjes gedroogde tomaat
  • 2 lepeltjes kappertjes
  • peper en zout
  • olijfolie
  • eventueel gistvlokken om te serveren
  1. Doe het eekhoorntjesbrood in een kom met voldoende water om te weken
  2. Zet een kom met water en een scheutje citroensap klaar.
  3. Schil een schorseneer, snij in 2 en gooi direct in het water (tegen het verkleuren). Herhaal met de andere schorseneren.
  4. Doe de pasta in een pot met ruim voldoende water en zet met een deksel op.
  5. Spoel elk stukje schorseneer nog eens goed af en snij in schijfjes van 0,5 tot 1 cm. Doe bij de pasta en kook tot de pasta gaar is. Giet af
  6. Snipper ondertussen de ui en de knoflook, was de veldsla. Snij de olijfjes in 4 en de zongedroogde tomaatjes in stukjes. Giet het eekhoorntjesbrood af.
  7. Verhit olie in een pan en fruit de ui en de look.
  8. Voeg de veldsla toe en laat slinken.
  9. Voeg het eekhoorntjesbrood, olijven, kapertjes en tomaatjes toe.
  10. Doe er de pasta en de schorseneren bij en bak alles eventjes mee.
  11. Serveer eventueel met wat gistvlokken.
OPMERKINGEN
  • Geen gedroogd eekhoorntjesbrood? gebruik andere gedroogde paddenstoelen of een klein bakje verse champignons.
  • Ik gebruik hier veldsla die al wat slap is, creatief met restjes dus.
  • Tagliatelle leek me er wel chique bij maar die had ik niet in huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...