dinsdag 14 november 2017

Oosterse snijbonen

Van vrienden had ik een tijdje terug een grote zak snijbonen gekregen. Mondjesmaat heb ik die op gebruikt. Na een paar keer moet je toch iets nieuws proberen. Zo kwam ik op deze Oosterse snijbonen.
Ik dacht er nog nipt aan om een foto te nemen. Geen mooie maar het geeft toch een idee. Bij deze Oosterse snijbonen aten we zelfgemaakte loempia's met Sweet chilisaus, een kruidige linzenschijven en aardappelkoekjes (recepten volgen nog).

Mijn moeder had vroeger een molentje om snijbonen te snijden maar ik leg ze gewoon met een stuk of 8 op een plank snijd ze met een mesjes.

Voor 3 kleine porties
  • 1 ui
  • ongeveer 300gr snijbonen
  • 2 teentjes knoflook
  • eventueel nog wat andere groenten (hier een restje paprika, wortel en wit van paksoi)
  • peper en zout
  • 2 lepels sojasaus
  • ½ koffielepeltje garam masalapoeder
  1. Snipper ui en knoflook.
  2. Snij bonen en andere groenten fijn.
  3. Verhit olie in een pan en fruit ui en knoflook. Voeg bonen, sojasaus, kruiden en een beetje water toe. Laat onder deksel 10 minuutjes gaarstoven. Proef en kruid bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...