woensdag 7 januari 2015

Zelf tortilla's / wraps maken

Door de feestdagen heb ik 2 weken geen groentepakket gekregen en dat is toch weer een andere manier van plannen. Normaal bekijk ik mijn groenten en maak ik zo een weekplanning. Maar geen verse groenten is een goed excuus om chili sin carne te maken uit de voorraadkast. En vriendje wou er wraps bij. Geen uit e supermarkt natuurlijk want die zitten vol E-nummers maar gewoon lekker zelfgemaakte.




Voor 4 porties (8 tortilla's)
  • 300gr speltbloem + extra
  • 10-180ml warm water
  • 2 lepels olie
  • zout
  • eventueel kruiden naar smaak (beetje peper, wat Provencalse kruiden voor wat groen in de wraps,...)
  1. Meng de bloem met wat zout, de olie en een deel van het water
  2. Kneed tot een mooi geheel. Voeg indien nodig wat water toe.
  3. Rol het deeg tot een bal, leg in een kom, hang er een vochtige doek over en laat een half uurtje staan
  4. Bestrooi je werkblad met wat bloem
  5. Kneed het deeg opnieuw en verdeel in 8 stukken.Rol ze tot bolletjes
  6. Rol elk bolletje uit tot een heel dunne koek.
  7. Verhit een heel klein beetje olie in een pan en bak elke tortilla ongeveer 2minuten aan elke kant.
  8. Klaar.
 OPMERKINGEN
  • Leg de uitgerolde tortilla's niet op elkaar of je kan na 5 minuten opnieuw beginnen
  • Bak ze echt maar in een druppeltje olie, anders zuigen ze al de olie op. (Wij gebruiken wel een pan met antiaanbaklaag).Na elke tortilla een nieuw druppeltje in de pan doen natuurlijk
  • Je kan de wraps een dag bewaren en gewoon even terug opwarmen in de oven of pan.Of koud eten natuurlijk.
  • In een gesloten plastic zakje kan je ze ook gebakken invriezen.
  • Lekker met chili sin carne (wel zonder de rijst) en gistvlokken (100%veganistisch,zie foto), Chili chocolate (zonder aardappelen), een salade, ...


1 opmerking:

  1. Je wraprecept ga ik een keer proberen, hoewel dit typisch een product is waarvan ik heel goed begrijp waarom we het liever kant-en-klaar kopen.
    Als het kan, koop ik de biologische uitvoering.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...