maandag 5 januari 2015

Zalmhapje

Omdat ik van plan ben om mijn blog wat beter houden hier nog een feestreceptje. Een lekker voorgerechtje of hapje met rauwe zalm. Ideaal om te serveren als je wil weten of er iemand in je familie/vriendenkring zwanger is ;-)
Maar vooral heel lekker. Dit is een foto van een experiment. Ik heb het voor vrienden geserveerd in een witloofblaadje maar was toen vergeten een foto te nemen.
BELANGRIJK: maak dit geen uren op voorhand klaar. Een uurtje of 2koelkast kan geen kwaad maar dan moet het wel op.
Voor hapje voor 6 personen
  • een stuk verse zalm van ongeveer 150gr*
  • 1 sjalotje
  • ongeveer 2 koffie lepeltjes kappertjes
  • dille naar smaak (vers of gedroogd)
  • 1 lepel olijfolie
  • een halve lepel citroensap
  1. Snipper de sjalot
  2. Snij de zalm heel fijn
  3. Meng alle ingrediënten
  4. Voeg naar smaak meer dille, olijfolie, citroensap en eventueel peper en zout toe 
*Een kok heeft me ooit eens verteld dat je in plaats van verse vis beter diepvriesvis kan gebruiken bij rauwe bereidingen omdat deze echt vers ingevroren wordt. Je kan die dan half bevroren snijden wat ook makkelijker is. Voor de proefversie heb ik dit gedaan en ik heb het ook met verse vis gedaan. Gaat dus allebei

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...