zaterdag 3 januari 2015

Plannen voor 2015

Op zich ben ik geen voorstander van goede voornemens, maar ik denk dat ik er dit jaar toch maar eens aan meedoen. Ik heb namelijk een hele joop losse ideeën in mijn hoofd die gestructureerd misschien iets beter werken. En wanneer ik ze hier publiceer is het misschien een goede manier om ze uit te voeren.
Dus mijn voornemens / plannen:

Voeding en koken
  • Meer water drinken en elke dag beginnen met een groot glas water (ik ben zo iemand die nooit dorst heeft en mezelf er soms op betrap dat mijn glas water bij het avondeten het eerste van de dag is)
  • Parttime veganistisch eten (3 maaltijden per dag is 21 maaltijden per week waarvan er minstens 11 veganistisch moeten zijn)
  • Ook buitenshuis mijn voedselprincipes strakker opvolgen
  • Minder zelfgemaakte gezonde tussendoortjes eten. De gewoonte van een 10uurtje, een 4uurtje en een 8uurtje mogen wel weg.
  • Wel nog verder werken aan project 1001
  • Blijven experimenteren met suikervrije en vegan alternatieven
  • Experimenteren met zelfgemaakte likeuren
  • Experimenteren met stoofpotjes in mijn nieuwe Le Creusetpot

Media
  • Weer heel veel lezen op de bus en daarbuiten
  • Minder zinloos computeren: e-mail max 1x per dag checken, Facebook max 2x per week
  • Ook nieuwsites max 1x per dag openen (tenzij voor in de les natuurlijk).
  • Mijn blog weer beter bijhouden
  • Eens door mijn boeken, cd's en dvd's gaan en dingen die ik eigenlijk niet meer 'gebruik' verkopen, weggeven of naar de kringloopwinkel brengen.

Groen
  •  PMD beperkt houden, ik zit voorlopig aal 1,5 zakken voor 2014.Ik hoop enkel die resterende halve zak te vullen in 2015. 
  • In 2014 zijn ze in Limburg overgestapt op Bordeaux huisvuilzakken. Ik ben geen fan. De zakken scheuren nogal makkelijk. De niet gebruikte (maar wel betaalde) grijze zakken die ik nog over heb kan ik niet meer gebruiken en een vuilzak weggooien is ook belachelijk. Ik heb ze hier nog liggen voor als ik ze eens voor iets anders kan gebruiken. We moeten ook verplicht 50 zakken van 22l aankopen (of een equivalent in rollen in zakken van 44l). Per jaar, geen idee wat ik daar in godsnaam mee moet doen. Doorverkopen? Schenken aan een organisatie of voor op school? Mijn doel is in ieder geval op max 1 zak van 22liter per maand buiten te vullen
  • Experimenteren met zelfgemaakt en natuurlijk milieuvriendelijk vaatwasmiddel
  • Een moestuinbak aanleggen op het dakterras
  • Stilaan mijn voorraadkast verder biologisch maken. Vooral de kruidenpotjes moet ik biologisch gaan zoeken (indien de gewone potjes leeg zijn natuurlijk). 

Varia
  • Stilaan minimalistischer gaan leven. Geen nieuwe overbodige dingen kopen lukt al heel lang. De oude spullen wegdoen vind ik iets moeilijker maar elke maand moet ik eens kritisch door 1 kamer gaan en alles wat niet gebruikt wordt wegdoen.
  • Weer in mijn eentje (groen) op vakantie gaan.  Voorlopig op het verlanglijstje: Carcassonne en  Edinburgh 
  • Ervoor zorgen dat 2015 minstens even goed wordt als 2014.
  • Elke derde van de maand deze lijst eens bekijken en er een update van maken zodat ik er af en toe aan herinnerd word ;-)

2 opmerkingen:

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...