donderdag 27 april 2017

Kikkererwtenmeel maken

Als ik zelf geen kookinspiratie heb en ik kookboeken of op internet op zoek ga naar recepten kom ik vaak kikkererwtenmeel tegen als ingrediënt. Ik heb ooit eens een half zakje van iemand gekregen maar zelf heb ik het nooit gekocht omdat ik het relatief duur vond en ik het maar zelden zou gebruiken.
Onlangs kwam ik ergens een recept tegen met kikkererwtenmeel dat ik toch wou maken. In dit geval leek het kikkererwtenmeel mij ook essentieel want het moest als dikkend element dienen.
Maar ik had dus geen kikkererwtenmeel in huis. Maar kikkererwtenmeel lijkt me gemaakt van kikkererwten en die had ik wel in huis. Meel maken van vochtige kikkererwten leek mij niet handig dus zal kikkererwtenmeel wel gemaakt zijn van gewone gedroogde kikkererwten zeker? Dat moesten we uittesten. En ja, ik had gelijk.


Voor zoveel als je wil
  • Gedroogde kikkererwten (hoeveelheid naar keuze)
  1. Doe de kikkererwten in de blender 
  2. Maal tot je een meel hebt.
  3. Bewaar in een afgesloten pot in de kast.
OPMERKINGEN
  • De kikkererwten vliegen in het begin tegen een gigantische snelheid door de blender. Het klonk even alsof hij zo barsten maar dat gebeurde gelukkig niet. Misschien toch even kijken hoe sterk je blender is.
  • Het gewicht voor en na het mixen is gelijk. Als je met cups werkt is het moeilijker.Een teveel an kikkererwtenmeel kan je wel bewaren in een goed afgesloten pot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...