zaterdag 10 januari 2015

Chili sin carne uit de voorraadkast

 Woensdag had ik ik een recept voor lekkere wraps gepost maar daar hoort natuurlijk chili bij.
Chili is zo'n gerecht dat ik maak als er niet zoveel verse groenten in huis zijn. Hoewel het eens zo lekker is met verse tomaten en liefst nog wat extra paprika. Maar zo af en toe mag een makkelijke maaltijd wel. Gelukkig is er de Colruyt (Belgische supermarkt) waar ik bio gepelde tomaten in tetrapak, bio passata in een glazen fles en bio mais uit een glazen bokaal kan kopen. Ook zowat de enige niet-verse groenten die ik standaard in huis heb.



Voor 4 porties
  • 400gr gepelde tomaten
  • 750ml passata
  • 2 kleine uien of 1 grote
  • 3 teentjes look
  • gedroogde chilipeper
  • 340gr mais
  • 150gr gedroogde kidneybonen of 1 blik 
  • olie
  • cayennepeper, paprikapoeder, peper, zout
  • Eventueel kruiden naar smaak

  1. Als je gedroogde bonen gebruikt: Zet ze minstens 8 uur te weken en kook ze gaar
  2. Snipper de ui en de knoflook
  3. Verhit olie in een stoofpot en fruit de ui en look met een beetje gedroogde chilipeper.
  4. Voeg de gepelde tomaten en passata toe. Steek de gepelde tomaten stuk met een houten lepel
  5. Giet de bonen en mais af en voeg toe.
  6. Voeg kruiden naar smaak toe
  7. Zet een deksel half op de pot (zodat er stoom weg kan) en laat 15minuten pruttelen)
  8. Steek de gepelde tomaten stuk 
  9. Serveer met rijst, aardappelen of lekkere wraps natuurlijk

1 opmerking:

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...