maandag 19 januari 2015

Biet-boerenkoolsalade

Er zaten bieten in mijn groentepakket en vriendje wil dat niet eten. Makkelijk opgelost, ik maak er gewoon een lunch van en hij weet niet wat hij mist. De boerenkool die ik hier gebruik is een overschotje van de lasagne verde.Eigenlijk was ik van plan om veldsla te gebruiken maar dit was ook lekker.

Voor 2 porties
  • 1 appel
  • 1 normale rauwe rode biet (of een halve grote zoals hier)
  • 2 handjes gekookte boerenkool of veldsla (niet gekookt dan natuurlijk)
  • een handje walnoten
  • 2 lepels lijnzaadolie (of andere)
  • 1 lepel appelazijn
  • Peper en zout
  • citroensap
  1. Snij de appel in blokjes in doe er wat citroensap over
  2. Meng de appel met de boerenkool
  3. Schil de biet en snij in hele dunne schijfjes (eventueel met een mandoline)
  4. Meng de olie met de azijn en een beetje peper en zout.
  5. Roer de biet door de olie en laat een kwartiertje staan.
  6. Roer dan samen met de olie door de boerenkool.
  7. Verkruimel er vlak voor het serveren de walnoten boven.
 OPMERKING
  • Ik heb de salade gisterenavond gemaakt en vanmiddag (en morgenmiddag) gegeten. Dan zijn de bieten zacht. Direct serveren gaat misschien minder lekker zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...