dinsdag 23 juli 2013

Suikervrije citroenlimonade

Toen ik op vakantie was herinnerde ik me opeens weer dat mama vroeger op warme zomerdagen altijd citroenlimonade maakte, die veel goedkoper was dan wat je in de winkel kocht. Alleen deed zij er per citroen ook een grote schep kristalsuiker in. (geen eetlepel, nee echt een grote lepel). Die limonade was wel super lekker en verfrissend dus heb ik gisteren een experiment gedaan met suikervrije limonade. Bij experimenten maak ik nooit teveel want stel dat het vies is en ik alles moet weggooien. Maar dat was nu niet het geval, zelfs vriendje vond het best lekker, ook al wist hij dat het suikervrij was.


Ingrediënten


  • 1,2l water
  • 1 grote citroen (best biologisch)
  • 10 druppels stevia
  1. Doe het water in een kleine kookpot. 
  2. Was de citroen goed en snijd in schijfjes.
  3. Doe de citroen en de stevia bij het water
  4. Zet op het fornuis tot het begint te koken
  5. Laat nog ongeveer 5 minuten koken
  6. Haal het van het fornuis en laat afkoelen (ik zet de pot dan in een gootsteen met koud water omdat mama dat ook zo doet)
  7. Giet het als het afgekoeld is in een kan (best met deksel) en zet een nachtje in de koelkast
  8. Klaar 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...