zaterdag 27 juli 2013

Carrotcake

Gisterenavond toch maar Lasagne gemaakt voor vriendje (liever,samen met vriendje wat hij heeft goed geholpen).  Maar het was gewoon een kookboek recept dus zet ik het hier niet.
Maar omdat de oven toch aanging besloot ik om maar ineens iets te bakken. Omdat de wortelen die ik gekocht had niet meer al te lang houdbaar waren ging ik maar wortelcake maken. Inspiratie gezocht in mijn verzameling (suikerrijke) kookboeken om dan allerlei ideeën samen te voegen. Wonderbaarlijk genoeg was deze zo goed gelukt dat ik verder niets meer ga veranderen in het recept.



Voor een rechthoekige bakvorm van 24cm
  • 125gr volkorenbloem
  • 9gr bakpoeder
  • 2 eieren
  • 170gr geraspte wortelen 
  • 25gr gehakte walnoten
  • 25gr geraspte kokos
  • 30gr ahornsiroop
  • 40g maisolie (of andere olie)
  • 60gr platte kaas (kwark)
  • snufje zout
  • 5gr kaneel
  1. verwarm de over voor op 180C. Vet eventueel een bakvorm in met olie of boter (ik gebruik siliconen bakvorm en vet deze niet in)
  2. Meng de bloem, het bakpoeder, het zout en kaneel in een kom
  3. Voeg de siroop, de olie en plattekaas toe en roer goed.
  4. Doe er de wortelen,walnoten en kokos door en roer opnieuw goed.
  5. Doe het deeg in de bakvorm en zet ongeveer 20min in de voorverwarmde oven
  6. Check met een priem of de cake gaar is
  7. Laten afkoelen en smakelijk
Alle ovens werken anders dus misschien moet je temperatuur of tijd aanpassen.
Indien je wil kan je er nog een suikervrije icing bij bedenken maar ik heb liever cake zonder icing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...