zondag 28 juli 2013

Sesam-vodkasnoepje

Ik had onlangs deze lekkere bonbons van Jacoline gemaakt. Echt een aanrader. Nu had ik gisteren zelf vanille-extract gemaakt ( het resultaat en de werkwijze verschijnt hier als het gelukt is). Hierdoor had ik een glaasje vodka (is het vodka of wodka trouwens?)  over. Ik drink niet graag vodka en zeker niet puur, vriendje blijkbaar ook niet. Ik was gisterenavond in een experimentele bui en heb er dit van gemaakt. Vandaag geproefd en het was nog lekker ook. Wel een snoepje  voor volwassenen natuurlijk.Mijn vriend vond het wat weghebben van een mueslireep, met alcohol wel.



Voor 4 koekjes
  • 15gr sesamzaad
  • 20gr gemengde noten ( bij mij was het amandel,cashew- en hazelnoot)
  • scheutje maisolie
  • 1 borrelglaasje vodka
  • 15gr rozijnen
  1. Rozijnen in vodka laten weken.
  2. Sesamzaad en noten fijnhakken in keukenmachine. Voorzichtig beetje olie toevoegen en verder hakken. 
  3. Rozijnen met vodka meehakken. 
  4. Overbrengen in kleine muffinvormpjes, goed aandrukken met een lepel en minstens 1 uur in de koelkast zetten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...