donderdag 25 juli 2013

Gazpacho met rucola

Ik had deze week lekker kipsalade met rucola gemaakt en had nu nog rucola in de koelkast liggen. Op internet zocht in naar een recept met rucola en het eerste dat ik las was een rucolasoep. Het leek wel lekker maar het is veel te warm om soep te eten. Toen ging er een lichtje in mijn hoofdje branden. Ik maak gazpacho met rucola. Eerlijk gezegd: het ziet er niet uit (daarom een kleine foto onderaan) Maar het was wel lekker.



Voor 2 porties
  • 40gr rucola
  • Een halve ui
  • koffielepeltje olijfolie
  • peper
  • 1 blik gepelde tomaten
  • 2 wortels.
  1. Schil de ui en snij 1 helft in 4. Gooi in de blender*
  2. Schil de wortels en snij in grove stukken en gooi bij in de blender
  3. Doe de rest van de ingrediënten in de blender en blenden maar
  4. Zet weg in de koelkast.(ik had het gisteravond gemaakt en vanmiddag gedronken).
  5. Lekker als voorgerecht, tussendoortje of bij een lunch met brood.
* Vriendje is begonnen met spullen uit te pakken en daardoor heb ik nu een blender en een vergiet en een overdosis aan houten lepels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...