woensdag 3 juli 2013

De eerste

Nu het buiten triestig zomerweer is zit ik binnen om met bloggen te beginnen. Het bloggen wordt een deel van mijn nieuwe ik. Als lerares heb ik nu vakantie tot 26 augustus dus is dit het ideale moment voor een nieuwe start. Wat houdt die nieuwe ik dan in?
  • gezonder eten (o.a. suikerarm) 
  • meer bewegen
  • meer experimenteren met koken en bakken
  • consuminderen 
  • elke dag voldoende water drinken
  • langzaamaan milieuvriendelijkere alternatieven voor van allesgebruiken
Die eerste 3 hangen natuurlijk samen. Ik ben 29 jaar en heb een ongezond gewicht (97kg). Vooral het snacken en zoet zijn een probleem. Omdat ik nu tijd heb om bewuster met eten om te gaan ga ik er nu voor. Mijn vriend woont sinds kort bij mij. Hij heeft hetzelfde probleem als ik. Hij heeft (volgens mij) vooral van gebrek aan energie door te slechte voeding. Dus we gaan samen voor gezond.

Het consuminderen ben ik wel al mee bezig en eigenlijk ben ik altijd best zuinig geweest maar na  uurtjes informatie zoeken over suikervrij eten heb ik al een aantal keren op het punt gestaan een kookboek te bestellen. Niet doen dus. Ook als ik de natuurwinkel ga bezoeken ga ik me moeten inhouden. Consuminderen staat hier ook bij omdat het kopen van ongezonde dingen vaak gebeurt door ondoordacht te winkelen.
We zullen zien hoe het loopt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...