vrijdag 26 juli 2013

Ontbijtrijst appel-kers

Als ik gezond wil eten dan plan ik mijn maaltijden. Ik maak een menu voor de hele week en tegelijkertijd een boodschappenlijstje. Dit zorgt dat ik bewuster met eten bezig ben en ook gezonder eet. Nadeel is alleen dat ik het dan soms moeilijk vind om restjes weg te werken. Omdat vriendje trauma's heeft overgehouden aan hoe hij vroeger van zijn moeder de potten altijd moest leegeten (overdrijven is zijn tweede natuur) heeft hij nu de irritante nijging om altijd een beetje over te laten.  Zo was er van gisterenavond teveel rijst over. Dan heb ik daar maar een lekker ontbijtje van gemaakt. Ik heb het de avond van tevoren gemaakt zodat de smaak goed gemengd is maar misschien is het ook lekker als je het gewoon 's morgens maakt.

Njammie


Nodig voor1 persoon
  • restje gekookte rijst (bij mij was het 32gr bruine rijst)
  • 1 appel
  • lepel citroensap
  • stuk of 10 kersen
  • 150gr yoghurt(natuur)

Snij de appel in blokjes en besprenkel met het citroensap. Halveer de kersen en haal de pit eruit. Doe het fruit en  de andere ingrediënten in een bakje en roer goed om. Laat een nachtje in de koelkast staan. Smakelijk.

Heeft er iemand nog leuke tips om restjes op te werken? Laat maar weten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...