zondag 15 mei 2016

Tweemaanden uitdaging deel 8

er zijn weer 2 maanden voorbij en dus is het tijd om weer iets permanent uit mijn menu te schrappen. De laatste maanden is mijn eetgedrag sowiso veranderd. Door deel te nemen aan de veganchallenge heb ik besloten om gewoon veganistisch te gaan eten. Langs de ene kant was het een kleine stap omdat ik al veel veganistisch kookte, langs de andere kant een grote stap omdat ik daarvoor ook nog gewoon vis en vlees at. De vegetarierstap heb ik overgeslagen. Eigenlijk raar want ik ben nooit een echte vleeseter geweest.
 In ieder geval,omdat ik nog wat bezig ben met mijn nieuwe eetgewoontes is deze uitdaging iets makkelijker: ik eet nooit nog vlees.


Wat ik al geschrapt heb ziet er dan zo uit:
Nummer 1: frisdrank
Nummer 2: Alles uit grote Fastfoodketens (pizzahut, McDonalds, Quick,...)
Nummer 3: winegums (genre kruidvatsnoep, haribo)
Nummer 4: chocoladebars (twix,...)
Nummer 5: borrelnootjes en smaakjeschips.
Nummer 6: Frituursnacks
Nummer 7: Melkchocolade
Nummer 8: Vlees

Vlees heb je echt niet nodig. Dus eet ik nooit nog vlees. Op zich ben ik hetzelfde van plan met alle dierlijke producten maar geen vlees eten is ook makkelijker dan geen zuivel meer eten. Het valt net iets harder op als er ergens vlees inzit dan zuivel. Zeker wanneer ik mijn eigen keuken uitkom kan het misschien toch nog gebeuren dat ik iets met zuivel eet. Maar echt nooit meer vlees is zeker doenbaar.

En jij, eet jij nog vlees?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...