vrijdag 8 mei 2015

Rabarber-muntdrankje

Toen ik klein was hadden we veel rabarber in den hof. Te veel eigenlijk want de rabarberconfituur en rabarbermoes en zelf rabarbertaart kwamen ons de strot uit. Soms maakte mama dan maar rabarbersiroop. Dat bleef lekker. Zelf ben ik met rabarber nooit verder gekomen dan rabarbercrumble bakken. Maar toen ik vorige week een beetje twijfelend keek naar de rabarber in mijn groentepakket kwam die rabarbersiroop mij te binnen. Geen idee hoe mama die maakte maar er zat waarschijnlijk veel suiker in. Ik heb het dan maar niet gevraagd en ben gewoon mijn gevoel en mijn potje munt op de vensterbank gevolgd.

Voor 1 liter
  • 300gr rabarber
  • 1 liter water
  • 3 lepels agavesiroop
  • Een tiental muntblaadjes
  1. Was de rabarber en snij in stukken.
  2. Doe de rabarber, water en agavesiroop in een pot en breng aan de kook. Laat op een klein vuurtje ongeveer 15 minuutjes koken. 
  3. Zet het vuur uit en voeg dan (als het water nog heet is) de munt blaadjes toe. Laat in de pot afkoelen.
  4. Zeef en giet over in een fles en bewaar in de koelkast. Drink het lekker koud.
 OPMERKINGEN
  • Munt is niet noodzakelijk.
  • De prut die achterblijft in de zeef niet weggooien. Je kan die door havermoutpap doen of ermee experimenteren. Ik ga het morgen verwerken in een cake.
  • Verkoop dit aan kinderen als muntlimonade.Klinkt hen misschien lekkerder dan rabarberdrankje ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...