maandag 25 mei 2015

Zoete couscoussalade

Weeral een recept voor couscoussalade. Eigenlijk was ik van plan om quinoa te gebruiken maar omdat ik witte bonen aan het koken was leek couscoussalade me makkelijker. Zo kon ik na het afgieten van de bonen het kokende watr gebruiken om de couscous te bereiden. Hier is het tarwecouscous die ik van mijn moeder gekregen had nadat ze haar keukenkasten had opgeruimd.Anders zou ik parelgerst gebruikt hebben.
Door het gedroogd fruit, de wortelen en wat kaneel is dit een lekkere zoete lunch

Voor 2 porties
  • 50gr couscous
  • muntblaadjes
  • ras el hanout
  • 150gr wortelen
  • 1 meiraap (70gr)
  • 60gr gekookte witte bonen 
  • 40gr rozijnen
  • 30gr gedroogde veenbessen
  • 50gr dadels
  • 50gr gedroogde abrikozen
  • 15gr moerbeien
  • 2 lepels citroensap
  • 1 lepel lijnzaadolie
  • 2 lepels water
  • 1 volle lepel tahin
  • kaneel
  • Eventueel een beetje sesamzaad en of amandelen of andere noten
  1. Meng de couscous met een beetje ras el hanout, kaneel en 4 muntblaadjes. Giet er 100ml kokend water bij (eventueel kookwater van de bonen) en laat zwellen. Laat afkoelen
  2. Snij de wortelen en de raap in blokjes
  3. Snij de abrikozen en de dadels fijn
  4. Meng de tahin met het citroensap, wat kaneel, de olie en eventueel ene beetje water tot een dik papje
  5. Rooster eventueel sesamzaad en gehakte of geschaafde noten
  6. Meng de couscous met de groenten, het fruit en de tahin dressing. Garneer met geroosterde sesamzaadjes of noten en eventueel nog een muntblaadje
  7. Lekkerder als je de salade voor het serveren een paar uurtjes laat trekken in de koelkast
OPMERKINGEN
  • Sinaasappel(sap) zou hier ook wel lekker bij geweest  zijn
  • Gebruik andere granen in plaats van couscous
  • Eventueel kan je et fruit ook eerst laten weken.
  • Gebruik gerust nog ander fruit. Gedroogde vijgen lijkt me ook heel lekker maar die had ik niet in huis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...