woensdag 6 mei 2015

Marokkaanse salade met gekiemde kikkererwten

Kikkererwten associeer ik nogal met de Marokkaanse keuken. Hummus, tajine,... de associatie is niet ongegrond. Toen ik gekiemde kikkererwten had wou ik deze verwerken in een salade en omdat couscous lekker snel klaar is kwam er uiteindelijk deze Marokkaanse salade tot stand. Lang leven een goed gevulde voorraadkast.
Hij is vrij simpel om te maken en echt zo lekker.  Ik kijk al uit naar mijn lunch morgen ;-)

Voor 2 porties
  • 50gr couscous
  • 5 gedroogde tomaatjes zonder olie
  • peper en zout
  • ras el hanout
  • scheutje olijfolie
  • 50gr gekiemde kikkererwten
  • (rode eikenblad) sla
  • 1/3de komkommer
  • 1 sjalot
  • 1 teentje knoflook
  • 8 groene olijven
  • 4 kastanjechampignons
  • lijnzaadolie, citroensap, harissa
  • Munt 
  • sesamzaadjes
  1. Snij de gedroogde tomaatjes in stukjes en doe samen met de couscous, een beetje ras-el-hanout, wat peper en zout en een scheutje olijfolie in een kommetje. Giet er 100ml kokend water bij en laat zwellen. Roer af en toe met een vork en zet opzij om af te koelen.
  2. Snipper de ui en de look. Was de sla en snij in reepjes. Snij de komkommer en champignons in blokjes en de olijven in 4. 
  3. Meng een beetje lijnzaadolie met wat citroensap en een beetje harissa.Kruid met peper en zout.
  4. Meng de afgekoelde couscous met alle groenten. Giet er de dressing over. Garneer met wat muntblaadjes en sesamzaadjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...