zaterdag 23 november 2013

Wat zit er in de diepvries?

Wat zit er in de diepvries? Best wel veel. Groenten, fruit, vis, vlees, appelmoes, koekjes, maaltijden, soep,...

Teveel om te onthouden eigenlijk en omdat ik een vrij onhandige diepvries heb (2 schappen boven de koelkast) verlies ik vaak het overzicht en blijkt er nog prei in te zitten terwijl ik net gekocht heb enzo. Wat doe je dan op een herfstige zaterdag? Orde proberen te scheppen.

Dat ging zo. Ik haalde alles van het eerste schap dicteerde aan vriendje wat erin zat. Dan legde ik langs een kant van dat schap de groenten en aan de andere kant vlees en vis. Dan was het tweede schap aan de beurt waar de maaltijden, fruit en zoete dingen een plekje kregen.

Dan zocht ik wat gekleurd papier en sneed het in 4. Ik schreef het lijstje van vriendje dan per categorie over en hing dit,samen met een balpen aan de vriezer. Wat er uit gaat wordt doorstreept, wat erin gat wordt bij opgeschreven. Alles samen 20 minuutjes werk en nu heb ik direct een overzicht van wat er in de diepvries zit. Simpel toch?


Hoe houden jullie je diepvriesvoorraad in de gaten? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...