zondag 10 november 2013

Pomoenwok met cashewsaus

Nog een leuk pompoenreceptje. Nu heb ik nog ongeveer 1/8ste pompoen over. Omdat mijn diepvries overvol zat heb ik er nog gele boontjes bijgedaan die ik in de zonder uit de tuin van mijn ouders heb gekregen. Het was een experiment maar het was zeer lekker, en goedkoop en ook nog eens veganistisch.Ik serveerde het met witte noedels die ik nog had en stilaan wou opmaken. Maar volgens mij ook lekker met rijst.


Voor 3 porties (of 2 heel grote)
 Voor de cashewsaus
  • 1 teentje knoflook
  • 1 koffietas cashewnoten (bij mij waren ze gezouten)
  • 1 koffielepel garam masala (of andere kruiden)
  • 1 koffielepel gedroogde gember
  • 1 eetlepel citroensap
  • water
  1. Doe de cashew is een kom en zet onder water
  2. laat minstens 2 uur weken
  3. giet af en vang het water op
  4. doe alle ingrediënten voorde cashewsaus (zonder water) in een blender. Voeg een halve koffietas van het weekwater toe.
  5. Blend tot er amper nog stukjes zijn. Je kan naar wens water toevoegen
Voor de pompoenwok
  • 400 gr pompoen (gewogen zonder schil)
  • 300 gr gele boontjes
  • 1 ui
  • 1 lepel kokosolie (of andere)
  • peper
  • koriander
  • 1 chilipeper (naar smaak)
  • eventueel sesamzaadjes
  1. Was de boontjes en snij in stukjes
  2. snij de pompoen in blokjes
  3. snipper de ui fijn en snij de chilipeper in ringen
  4. verhit de olie in de wokpan en fruit de ui. 
  5. Voeg de chilipeper en koriander toe
  6. Voeg dan de pompoen toe en laat 5 minuten meebakken.
  7. Doe er dan de boontjes bij en laat nog 5 minuten meebakken.
  8. Kruid met peper.
  9. Haal van het vuur en roer er de cashewsaus door.
  10. Serveer met rijst, mie of noedels en werk af met sesamzaadjes en/of koriander

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...