vrijdag 8 november 2013

pomoen-ontbijtsmoothie

Als het nog donker is als mijn wekker klinkt (om half 7) vind ik opstaan al wel eens moeilijk. Als je dan weet dat er een heerlijke ontbijtje te wachten staat gaan het (soms) ietsje beter. Voordeel is ook dat als je 's avonds je ontbijt klaarmaakt, je 's morgens 5 minuten langer kan slapen.
Omdat ik van iemand een halve megapompoen gekregen had werd het vandaag pompoensmoothie.

Ik ga dit weekend nog dingen bedenken om met de rest van de pompoen te doen. (buiten de 600gr die al in de diepvries zit). Als je ook een overvloed aan pompoen hebt kom je zeker nog maar eens terugkijken.

'smorgens goede foto's trekken is niet ideaal: slechte belichting, gehaast en half wakker ;-)

Voor 1 portie
  • 250ml rijstmelk (al lijkt amandelmelk me ook wel lekker in deze combinatie)
  • 35gr havermout
  • 4 dadels
  • 120gr pompoen (zonder schil)
  • 1 koffielepel speculooskruiden
  1. Doe alles in de blender
  2. Blenden tot alle stukjes wegzijn
  3. Meteen drinken of eerst een nachtje in de koelkast laten staan voor een supersnel ontbijt 

Iemand nog leuke suggesties voor pompoenreceptjes?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...