zondag 3 november 2013

Appel-peermoes

Ik heb nog steeds geen nieuwe bankkaart en heb al zeer zuinig geleefd deze week. Maandag verwacht ik wel dat alles in orde is. Dus ondertussen koken we verder met wat me in huis hebben. Ik dacht appelmoes te maken maar omdat ik nog altijd een hoop peren in huis had ging ik het eens mengen. En het resultaat was lekker. Zelfgemaakte appelmoes bevat geen suiker, geen slechte ingrediënten. Of het goedkoper is weet ik niet echt.

Voor 4 porties
  • 2 grote jonagold appelen (of 3 normale)
  • 2 conference peren
  • scheutje water
  • koffielepeltje kaneel of speculaaskruiden
  1.  Was het fruit, snij in 4, verwijder het klokhuis en snij in kleine blokjes (indien gewenst kan je het fruit ook schillen maar ik eet liever met schil. Dat is minder werk en meer vitaminen)
  2. Doe in een kookpot en giet er een scheutje water in zodat de bodem bedekt is (ongeveer een half koffiekopje was het bij mij)
  3. Zet afgedekt op een laag vuur voor ongeveer een half uurtje
  4. voeg de kruiden toe en roer ze erdoor
  5. Laat nog een kwartiertje op een een laag vuurtje staan (zonder schil kan het misschien sneller klaar zijn. Ik zeet het niet)
  6. Lekker om warm of koud te eten.Of je kan het bijvoorbeeld als vulling gebruiken voor dit lekkere appel-peergebak

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...