zaterdag 9 november 2013

Suikervrije pompoen brownie

Opzoek naar leuke ideetjes met pompoen kwam ik op de bakparade een leuk recept voorpompoen-chocolade-brownies tegen. Maar ik houd van suikervrij en van weinig afwas. Dus paste ik het recept wat aan tot een enkele suikervrije brownie.
Ik sneed de helft in 4 stukjes die ik ingevroren heb. De andere helft ligt in de koelkast. Voorlopig nog,maar niet meer voor lang denk ik ;-)


Voor een rechthoekige cakevorm van 25cm
  • 150gr volkoren speltmeel
  • 20gr cacao
  • 1 zakje bakpoeder (15gr)
  • 4 eetlepels ahornsiroop
  • 10 druppels stevia
  • 1 eetlepel Vanille-extract 
  • 1 kleine peer
  •  120gr pompoen (zonder schil)
  • scheutje water
  1. Was de peer, snij in blokjes en doe in een kooppot
  2. Snij de pompoen in stukjes en doe bij de peer
  3. overgiet met een scheutje water tot er een cm op de bodem van de pot staat
  4. laat pruttelen op een vuur tot de pompoen zacht is (10 minuten maar afhankelijk van de grote van de stukjes
  5. Verwarm de oven voor op 180C
  6. Meng ondertussen de andere ingrediënten
  7. Als de pompoen en peer zacht is mix je dit tot de stukjes weg zijn
  8. Roer door de rest en doe in een cakeblik
  9. Zet 25 minuten in de oven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...