zondag 6 april 2014

Gewonnen brood met appel

Ik was vandaag vroeg wakker terwijl vriendje nog lag te snurken dus ging ik hem verassen met eet lekker ontbijtje. Ik had karnemelk staan, eieren en een homp oud roggebrood. Ideaal dus om gewonnen brood te maken (of verloren brood of wentelteefjes). Ik had ook nog een appel met al enkele slechte plekken op.
Als je ongesneden brood hebt is het belangrijk om mooie rechte stukken af te snijden. Anders zijn er stukjes die niet echt bakken.
Ik eet het als ontbijt maar het is ook heerlijk als lunch en zo gebruik je het oude brood goed op.


Voor 2 personen
  • Ongeveer 6 sneden oud brood
  • 1 ei
  • 100ml botermelk (karnemelk)
  • 2 klontjes boter
  • een appel
  1. Snij eventueel het brood
  2. Doe het ei in een soep bord en klop los
  3. Doe er de karnemelk bij en klop eventjes
  4. Was de appel, (snij eventuele slechte plekken weg), haal met een appelboor het klokhuis eruit en snij in schjfjes
  5. Doe 1 klontje boter in een grote pan en laat smelten
  6. Dompel het brood snede per snede in het eimengsel, laat eventjes uitlekken boven het bord en leg in de pan (bij mij gingen er 3 sneden per keer in).
  7. Laat een paar minuutjes bakken en draai om
  8. Laat terug eventjes bakken en haal ze uit de pan
  9. Herhaal met de andere boterhammen.Gebruik hiervoor het tweede klontje boter)
  10. Leg nadien de appel in dezelfde pan en bak tot ze zacht zijn.
  11. Serveer het gewonnen brood met de appel en eventueel zoet nar smaak. Vb honing, ahornsiroop of appel stroop. Ik at het met Vrolingse stroop



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...