donderdag 3 april 2014

Mango quinoasalade

Een heerlijke lunchsalade die ik gemaakt had om mee naar mijn werk te nemen (en dan 2 dagen een lekkere lunch te hebben). Alleen kwam ik er net achter dat ik vergeten was een foto te nemen en ondertussen is die natuurlijk al op. Maar als je gewoon de ingrediënten leest snap je dat dit lekker moet zijn ;-)

Ik houd van de combinatie pittig en fruitig zoet. Mijn favoriete kebap was ook altijd met samourai  en ananas en dit recept komen deze smaken ook naar boven.



Voor 2 porties
  • 50gr quinoa
  • een halve mango
  • 1 grote wortel
  • 1/3de komkommer
  • 1 lepel citroensap
  • 1 lepel lijnzaadolie (of andere)
  • een koffielepeltje harissa
  1. Kook de quinoa zoals aangegeven op de verpakking en laat afkoelen
  2. Schil de wortel en snij in blokjes
  3. Schil de mango en snij in blokjes
  4. Snij de komkommer in blokjes.
  5. Meng de wortel, komkommer, mango en quinoa.
  6. Meng het citroensap, harissa en olie tot een vinaigrette en giet over de salade. Meng goed.
  7. Klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...