maandag 7 april 2014

Koolsalade

Ik had onlangs een spitskool gekocht waarmee ik ging wokken. Maar bij het maken van mijn weekplanning was ik eventjes vergeten dat ik een avond bijscholing had en dus niet kon gaan koken. De spitskool lag er dus nog. Dus bedacht ik om er een koolsalade mee te maken. Ook wel coleslaw maar ik zou niet weten waarom in Engelstalige woorden moet gebruiken als er ook een alternatief is.
Dit recept is super makkelijk en goedkoop. Ik gebruikte zelfgemaakte mayonaise met zonnebloemolie. Je kan ook andere mayo gebruiken of veganaise als je het veganistisch wil.


Voor 4 grote porties
  1. Rasp de wortelen of hak ze fijn in de hakmachine (gaat veel sneller)
  2. Snij de ui fijn
  3. Snij de kool in de lengte in 3 of 4 en snij dan dunne reepjes kool.
  4. Meng alle groenten in een kom en meng er de mayonaise onder (de hoeveelheid is afhankelijk van hoe groot je kool is en hoe nat je het wil)
  5. Kruid eventueel af met peper, zout en kruiden naar smaak zoals peterselie
LEKKER :
  • met biefstuk en koude aardappeltjes (zie foto)
  • bij de boterham
  • bij een barbecue
  • bij een picknick
  • ...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...