donderdag 28 januari 2016

Meloencurry

Meloencurry? Trek je nu ook een raar gezicht of je wenkbrauwen op? Ik eerlijk gezegd ook toen ik het word tegenkwam in het kookboekje: "Vegan-gerechten". En het toeval wil dat ik nog wat meloen in de vriezer had. Die had ik deze zomer gewoon in stukjes gesneden, in een diepvriesbakje gedaan en ingevroren.
Het idee heb ik dus uit een boek maar ik heb het recept wat aangepast. In het originele recept zaten namelijk geen groenten.
En hoewel het misschien een beetje vreemd klinkt is dit recept echt de moeite waard. Als is het nu natuurlijk niet het moment om meloen te kopen. Maar misschien ben ik niet de enige die volop fruit en groenten invriest.

Voor 2 porties

  • 400gr meloen
  • 200gr wortel
  • 1/2de ui
  • 1 teentje look
  • stukje gember
  • 1 lepel garam masala
  • 1 lepel citroensap
  • gedroogde chilipeper, chilivlokken of pilipili naar smaak
  • peper en zout
  • kokosolie
  • arrowroot indien nodig
  1.  Snipper de ui, knoflook en gember
  2. Snij de meloen en de wortel fijn
  3. Verhit wat kokosolie in een pot en bak de grama masala en gedroogde chilipeper tot het lekker begint te ruiken. 
  4. Voeg ui, look en gember toe en bak even mee
  5. Voeg de wortelen toe en laat afgedekt ongeveer 5 minuten stoven
  6. Voeg de meloen, citroensap, peper en zout toe en laat nog 5 minuten bakken zonder deksel.
  7. Bind eventueel met wat arrowroot
OPMERKINGEN
  • Ik gebruikte galiameloen maar andere soorten zal ook wel lukken(in het oorspronkelijke recept stond ook watermeloen).
  • Zoals je op de foto ziet aten we er rijst bij, gekookt met een beetje kurkuma in het water
  • Zeker bij diepvriesmeloen komt er heel veel vocht vrij. Als het te nat is kan je het dus best binden met een lepeltje arrowroot (of maizena)
 <a href="http://www.bloglovin.com/blog/11146337/?claim=z833r9mu2ep">Follow my blog with Bloglovin</a>

3 opmerkingen:

  1. Mmmm, ik heb ook nog meloen in de diepvries maar weet niet of ik me hieraan waag. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag het recept voor het eerst op een serie van de BBC Death in Paradice, en dacht " ik Google het recept even " en kwam ook het recept van jou tegen,
    ik ga het zeker een keertje uit proberen....en laat de uitkomst jou zeker weten!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...