zaterdag 17 augustus 2013

kakipudding

Ik had vorige week een nieuwe Marokkaanse winkel ontdekt in mijn buurt en wou er eens gaan rondneuzen. Hadden ze er toch wel goedkope kaki's (sharonfruit) liggen. Dan heb ik maar ineens  meegenomen en nu had ik ze nog altijd liggen. een beetje rondsurfen op Amerikaanse sites gaf me enkele ideetjes  die ik uiteindelijk allemaal gemixt heb om er een eigen draai aan te geven.
Dit gerecht is supermakkelijk en zelfs veganistisch. Ik had tijd en was in een romantische bui dus heb er een hartje opgedaan. Deze afwerking was eigenlijk het meeste werk.

 


Nodig voor 2 personen
  1. Banaan schillen en in de keukenmachine doen
  2. kaki's wassen. Kroontje eraf doen en met schil en al bij de banaan gooien
  3. walnoten en vanille-extract erbij doen.
  4. Fijnhakken in de keukenmachine (of blender) tot een glad mengsel
  5. Verdeel het mengsel over 2 kommetjes en zet minstens een uurtje in de koelkast.
Om te versieren: Zoek een uitsteekvormpje of sjabloon van een hartje (of iets anders) of knip er eentje uit (klad)papier. Leg op de pudding en vul op met geraspte kokos. Als je minder tijd hebt kan je de pudding gewoon bestrooien met geraspte kokos of de kokos gewoon helemaal achterwege laten. Vriendje vond het hartje wel schattig en de pudding lekker.

1 opmerking:

  1. Getuigenis van een serieuze lening die is verstrekt, heel erg bedankt LAPO MICRO FINANCE voor uw lening van 45.000 euro die u mij hebt verstrekt. Ik zal over uw diensten praten met mensen om me heen die een lening of financiële hulp nodig hebben, omdat ik blij ben met de lening die u mij heeft verstrekt. Als u een lening nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met een echte juridische geldschieter, neem nu contact met hem op en ontvang uw bruikleen via: E-mail: lapofunding960@gmail.com .. Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...